Таке в Кривому Розі трапляється не часто!

Київський академічний театр українського фольклору «Берегиня» містерією «Тіні забутих предків» зібрав у Кривому Розі повний аншлаг. 


У Криворізькому театрі драми та музичної комедії, на сцені якого 30 листопада кияни представляли свою версію незвичайного кохання Івана та Марічки зі знаменитої повісті Михайла Коцюбинського, не було вільних місць навіть на балконі. А по завершенні вистави криворізькі глядачі просто втопили київських артистів фольклорного театру в своїх оваціях. Таке в Кривому Розі трапляється не часто. Розчулені артисти пообіцяли криворіжцям привезти невдовзі виставу комедії ще одного українського класика Григорія Квітки-Основ’яненка – «Конотопська відьма», прем’єрний показ якої має відбутися 4 грудня в Києві.

Підкреслюючи, що втілена на сцені містична гуцульська легенда, яку розповів світу знаменитий Михайло Коцюбинський, а на екрані відобразив незрівнянний Сергій Параджанов з неповторними Іваном Миколайчуком та Ларисою Кадочніковою в головних ролях, берегинці уникають порівнянь, а лише наголошують на власному прочитанні твору.


Театральні ж критики відзначають «Тіні забутих предків» у постановці фольклорного театру «Берегиня», який минулого року відсвяткував своє 30-ліття й до цього часу ще не мав у своєму репертуарі суто драматичних вистав, як досить сміливий експеримент.

Підкреслений мінімалізм сценічного оформлення. В кутку сцени постійно сидять музики, які супроводжують сценічне дійство. Жива народна музика і вокал створюють ефект повної присутності в полі подій. Режисер-постановник Тетяна Матасова просто не залишила глядачеві нічого іншого, як концентрувати увагу на акторській грі з елементами вокалу і незмінною фольклорною складовою, а то й відчувати себе учасником дійства.

Режисер-постановник Тетяна Матасова (на передньому плані в центрі) 
приймає привітання криворізьких глядачів

У вокальному багатоголоссі з живим звуком театрального оркестру й триметрової автентичної трембіти актори відтворюють сцени з минулого досить суворого й колоритного гуцульського життя — вертепу, поховального обряду, бою на бартках, аскетичного побуту пастухів на полонині. Головні ролі виконують актори-початківці, студенти Національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого: Іван — Олександр Кирик, Марічка — Катерина Березницька.

Виконавці головних ролей Олександр Кирик і Катерина Березницька

Криворіжці аплодують стоячи

«Надзвичайно світла інтерпретація драматичної повісті про невмирущість справжньої любові, нерозривність життя і смерті, лаконізм вирішення простору, гарний вокал – все було органічно і талановито!», – ділиться своїми враженнями криворізька глядачка – музеєзнавець Ірина Новікова.

«Гарна постановка. Твір класичний і водночас сучасний про нас українців. Чесно кажучи, я йшла на цей спектакль з деякою пересторогою, але режисеру-постановнику і молодим акторам вдалося відтворити на сцені справжнє диво оспіваного Михайлом Коцюбинським невмирущого кохання. І саме на таких високих почуттях наше молоде покоління й мало би вчитися жити, пізнавати наше українське життя, культуру і звичаї, шукати й пізнавати себе на своїй землі», – додає вчитель української мови і літератури Оксана Саєнко.

До слів цих глядачок, напевно приєднався би кожен, хто побачив на сцені й відчув, безумовно, щось своє, а тому й палко аплодував акторам і постановникам дивовижної містерії чудового Київського академічного театру українського фольклору «Берегиня».

Володимир Стецюк

Фото автора

Теги: КривийРіг Київ Театр Берегиня містерія аншлагшаблоны для dle 11.2
Додати коментар